Reklama kontekstowa jest rodzajem reklamy internetowej, której treść jest dostosowana do kontekstu, do treści strony, na której została zamieszczona. Czyli, jeżeli strona internetowa opisuje sporty zimowe, to prawdopodobnie pojawiające się na niej reklamy będą dotyczyć sprzętu niezbędnego do uprawiania takich sportów, np. nart, wiązań czy desek snowboardowych. Głównym założeniem reklamy kontekstowej jest to, że osoba wystawiona na działanie takiej reklamy zareaguje na nią lepiej, jeżeli będzie ona związana z informacją przez tą osobę poszukiwaną niż gdyby nie miała ona z nią żadnego związku.
Reklama kontekstowa może mieć postać linku sponsorowanego wyświetlanego w wynikach wyszukiwania wyszukiwarki internetowej lub jawnej reklamy (tekst, link, grafika, animacja) umieszczonej obok właściwej treści danego serwisu.
IMGuide planuje i realizuje kampnianie targetowane kontekstowo łącząc emisję w swoim autorskim systemie kontekstowym razem z emisją w GDN oraz innych sieciach kontekstowych działających na polskim rynku, dzięki czemu dociera do szerokiej grupy użytkowników z precyzyjnie targetowaną reklamą.